Regulamin podmiotu leczniczego
wersja 1 – obowiązująca, opracowana w dniu 30.05.2022 r.
- Postanowienia
- Medical Development Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest podmiotem leczniczym, działającym na podstawie:
- Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654) i przepisów wydanych na jej podstawie;
- Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2009 r. Nr 52, poz. 417 z późn. zm.);
- Ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U. z 2008 r., Nr 136, poz. 857 z późn. zm.);
- Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. Nr 252, poz. 1697).
- Podmiot leczniczy
- Medical Development Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym w rozumieniu art.4 pkt 1 ustawy o działalności leczniczej, prowadzącym zakład leczniczy Stomatologia Siewniak.
- Nr księgi rejestrowej 000000263629, oznaczenie organu W - 24
- Adres: ul. Starowiejska 8, 43-600 Jaworzno
- Podmiot leczniczy pod nazwą Medical Development Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością nazywany będzie dalej Podmiotem Leczniczym
- Cele i zadania podmiotu leczniczego
- Celem Podmiotu Leczniczego jest udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie działań stomatologicznych służących przywróceniu i poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
- Do zadań Podmiotu Leczniczego w szczególności należą:
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii, w ramach kompetencji lekarza stomatologa, asystentki stomatologicznej oraz higienistki stomatologicznej.
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii zachowawczej, endodoncji mikroskopowej, stomatologii dziecięcej, protetyki stomatologicznej, periodontologii, chirurgii stomatologicznej, implantologii, ortodoncji i medycyny estetycznej.
- Miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych
- Siedzibą i miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest Jaworzno
43-600, ul. Starowiejska 8.
- Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w jednostkach i komórkach organizacyjnych podmiotu leczniczego
- Świadczenia medyczne są udzielane w dni powszednie, w godzinach ustalonych indywidualnie według organizacji pracy Podmiotu Leczniczego.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez pracowników medycznych, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami i spełniających odpowiednie wymagania zdrowotne.
- Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:
- osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczeń,
- telefonicznego pod numerem telefonu 326156322,
- Rejestracja pacjentów przez email oraz inne formy internetowe nie jest prowadzona.
- W trakcie dokonywania rezerwacji Pacjent, przedstawiciel ustawowy Pacjenta lub osoba upoważniona przez Pacjenta ma obowiązek, na wezwanie osoby dokonującej rejestracji, podać poprawne dane Pacjenta, niezbędne do wprowadzenia rezerwacji terminu i założenia Karty Pacjenta: imię, nazwisko, numer PESEL, datę urodzenia oraz adres zamieszkania. Niezbędne jest również przekazanie danych umożliwiających bezpośredni kontakt z pacjentem w kwestiach organizacyjnych, związanych z udzieleniem świadczenia takich jak: numer telefonu kontaktowego i ewentualnie adres e-mail.
- Odmowa podania powyższych danych będzie skutkować nieudzieleniem świdczeń zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy.
- Celowe podanie nieprawidłowych danych może nieść ze sobą skutki prawne i będzie zgłaszane przez kierownika Podmiotu Leczniczego do właściwych organów ścigania.
- Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych dostępne są na recepcji Podmiotu Leczniczego oraz na stronie internetowej www.siewniak.pl.
- W dniu poprzedzającym wizytę (w godzinach 8:00 - 15:00) pracownicy Podmiotu Leczniczego wysyłają SMS-y z prośbą o potwierdzenie wizyty. W przypadku braku potwierdzenia SMS-em, wykonywany jest dodatkowo telefon do Pacjenta. Jeżeli do godziny 18:00 brak jest informacji zwrotnej SMS oraz kontakt telefoniczny jest niemożliwy to wizyta zostaje odwołana, a ewentualnie pobrany zadatek przepada na poczet rezerwacji gabinetu.
- W przypadku gdy pacjent nie stawi się na umówioną wizytę bez wcześniejszego odwołania wizyty (telefonicznie lub przez SMS) to uprawnia Podmiot Leczniczy do odmowy ustalenia nowego terminu wizyty i udzielania dalszych świadczeń zdrowotnych w przyszłości. Na Pacjenta może zostać również nałożona opłata za rezerwację gabinetu w kwocie 100 zł za każdą rozpoczętą godzinę. Nowy termin wizyty może zostać ustalony po opłacie powyższej kwoty.
- Podmiot Leczniczy zastrzega sobie prawo do odmowy realizowania świadczeń, wymagających rezerwacji terminu w przypadku Pacjentom, którzy nie uregulowali należności za udzielone świadczenia zdrowotne, do czasu uregulowania zadłużenia.
- Podmiot Leczniczy zastrzega sobie możliwość zmiany lub odwołania terminu udzielenia świadczenia w sytuacjach losowych, niezależnych od Podmiotu Leczniczego. O zmianie lub odwołaniu terminu Pacjent jest bezzwłocznie informowany w drodze powiadomień SMS i/lub telefonicznie przez pracownika Podmiotu Leczniczego.
- Lekarze nie udzielają konsultacji telefonicznych oraz w formie wiadomości email.
- Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Rejestracji. W Rejestracji pacjent zobowiązany jest okazać dowód tożsamości (dowód osobisty lub paszport).
- W Rejestracji Pacjent zobowiązany jest wypełnić stosowne dokumenty dotyczące danych osobistych i wywiadu zdrowotnego. W przypadku odmowy podania powyższych danych Medical Development nie będzie realizował świadczeń zdrowotnych.
- W rejestracji Pacjent zobowiązany jest zapoznać się z regulacjami obowiązującymi w Podmiocie Leczniczym: Klauzulą informacyjną RODO, Standardami Ochrony Małoletnich, Regulaminem organizacyjnym PWDL oraz cennikiem usług.
- W Rejestracji prowadzony jest monitoring audiowizualny z nagrywaniem, na co pacjent wyraża zgodę. Nagranie chronione jest na zasadzie danych osobowych i nie może być wykorzystywane bez zgody Pacjenta poza sytuacjami wynikającymi z ustaw prawnych. Informacje na temat przetwarzania tych danych dostępne są w Klauzuli informacyjnej dla osób objętych monitoringiem.
- Pacjent nie ma możliwości dokonywania wyboru osoby, która będzie udzielała świadczenia zdrowotnego. W ocenie rejestracji należy dobór odpowiedniego lekarza do sytuacji zdrowotnej pacjenta. Niezależnie od powyższego, Podmiot Leczniczy dołoży wszelkich starań, aby – o ile będzie to możliwe – uwzględnić prośbę pacjenta w zakresie wyboru osoby medyka.
- Zgoda na udzielenie świadczenia musi być złożona przez Pacjenta każdorazowo, przed rozpoczęciem zabiegu z zakresu implantologii, endodoncji, protetyki, chirurgii, periodontologii, ortodoncji a także przed zabiegiem wybielania zębów. Odmowa podpisania formularza Zgody uprawnia Podmiot Leczniczy do odmowy udzielenia świadczenia.
- Po zarejestrowaniu się do lekarza, Pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza się do przyjęcia we wskazanym gabinecie lekarskim, na pierwszą wizytę pacjent zgłasza się 15 minut wcześniej, w celu założenia dokumentacji medycznej.
- Spóźnienie Pacjenta na umówioną wizytę powyżej 15 min może skutkować odmówieniem udzielenia świadczenia przez lekarza. W przypadku spóźnienia Pacjent musi się liczyć z brakiem możliwości wykonania świadczenia w pełnym zakresie z uwagi na skrócony czas wizyty.
- Badania diagnostyczne z dziedziny rentgenodiagnostyki udzielane na podstawie skierowania od lekarza, za wyjątkiem zdjęć RTG wewnątrzustnych. Pacjent ma obowiązek każdorazowo dostarczyć skierowanie przed udzieleniem świadczenia.
- W trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego (w gabinecie, podczas wizyty) Pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
- Pacjent ma obowiązek zweryfikować poprawność danych osobowych na drukach, wydawanych przez pracowników Podmiotu Leczniczego. W przypadku zastrzeżeń, co do poprawności danych osobowych powinien zgłosić je przed skorzystaniem ze świadczenia medycznego.
- Podmiot Leczniczy zastrzega sobie prawo do zmian grafików przyjęć, zakresu i cennika usług.
- Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego Pacjent ma prawo do złożenia skargi / zażalenia na zachowanie lub czynności personelu. Skargi/zażalenia przyjmuje kierownik placówki pod adresem emailowym biuro@siewniak.pl. Skarga może być również złożona pisemnie w rejestracji placówki. Na każdą skargę złożoną pisemnie należy udzielić odpowiedzi w terminie nie przekraczającym 30 dni.
- Prawa i obowiązki Pacjenta
- W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Podmiocie Leczniczym Pacjent ma prawo do:
- poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny,
- świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej,
- uzyskania rzetelnej informacji o stanie zdrowia,
- wyrażenia zgody na udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnozy, leczenia i kosztach.
- Do obowiązków pacjenta należy:
- przestrzeganie regulaminu porządkowego Podmiotu Leczniczego,
- przestrzeganie zakazu palenia tytoniu, epapierosów oraz spożywania alkoholu w budynku, terenie zewnętrzym i parkingu Podmiotu Leczniczego,
- przestrzeganie higieny osobistej,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż,
- przestrzeganie zaleceń lekarza,
- odwoływanie wizyt z należytym wyprzedzeniem (min 24 godziny przed planowaną wizytą). Nieodwołanie wizyty uprawnia do odmowy udzielania dalszych świadczeń zdrowotnych w przyszłości zgodnie
z pkt V. 7.
- płatność po każdorazowo przeprowadzonej wizycie stomatologicznej.
- Pacjent ma prawo do natychmiastowego uzyskania świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.
- Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są Pacjentowi z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
- Osoby udzielające Pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
- Pacjent nie ma prawa do wykonywania zdjęć fotograficznych i nagrywania wizerunku oraz głosu pracowników pracujących w Podmiocie Leczniczym za pośrednictwem nośników, telefonów komórkowych, dyktafonów, tabletów i innych urządzeń. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji Podmiot Leczniczy będzie kierował sprawę do właściwych organów ścigania.
- Podczas leczenia w gabinecie stomatologicznym może przebywać poza Pacjentem lekarz stomatolog oraz asystentka stomatologiczna. W niektórych przypadkach/sytuacjach może znajdować się osoba trzecia w postaci asystentki stomatologicznej, higienistki, praktykantki, rejestratorki, managera, kursantów obecnych na szkoleniach prowadzonych przez Podmiot Leczniczy. Na wyraźną prośbę Pacjenta w gabinecie może przebywać osoba towarzysząca.
- Personel Podmiotu Leczniczego nie jest zobowiązany do udzielania świadczeń Pacjentom bez względu na ich zachowanie. Naganne zachowanie Pacjenta w postaci czynnej lub słownej agresji lub postępowanie niezgodne z postanowieniami regulaminu grozi sankcją odmowy udzielania świadczeń zdrowotnych. Rażące naruszenia porządku uprawniają Podmiot Leczniczy do skreślenia z listy Pacjentów. Personel udzielający świadczenia zdrowotnego w sytuacji wykluczającej odmowę podlega ochronie, jaka przysługuje funkcjonariuszom publicznym na służbie. Szczególna ochrona funkcjonariuszy publicznych skutkuje zaostrzoną odpowiedzialnością karną Pacjenta oraz ściganiu popełnionego przestępstwa z oskarżenia publicznego.
- Koszty dojazdu do gabinetu, zakwaterowania na czas leczenia i tzw. koszty życia pokrywa Pacjent.
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w Podmiocie Leczniczym ma prawo do złożenia pisemnej skargi przez email biuro@siewniak.pl
- W przypadku, gdy Pacjent nie może przyjść na umówioną wizytę, należy ją wcześniej odwołać lub przełożyć na inny termin, z minimum 24 godzinnym wyprzedzeniem, aby mógł skorzystać z tego terminu inny Pacjent.
- W Medical Development obowiązują Standardy Ochrony Małoletnich, z którymi Pacjent może się zapoznać na stronie internetowej www.siewniak.pl/som lub w siedzibie Podmiotu Leczniczego.
- Pacjent przyjmuje do wiadomości, że tak jak w przypadku wszystkich procedur medycznych, pozytywne efekty leczenia stomatologicznego nie są gwarantowane.
- W przypadku wykonania przez Pacjenta usług medycznych w innych placówkach, związanych z prowadzonym leczeniem w Podmiocie Leczniczym, Pacjentowi nie przysługuje zwrot poniesionych kosztów w tych placówkach.
- Zadatek na leczenie stomatologiczne:
- Na poczet leczenia może być pobierany zadatek.
- Kwota zadatku na wizyty wynosi 100 zł za każdą zaplanowaną godzinę.
- Zadatek będzie rozliczany podczas wizyty, na której dane leczenie zostanie zakończone. W przypadku nie zgłoszenia się na zadatkowaną wizytę i nie powiadomienia wcześniejszego (min. 24 godziny przed wizytą) o tym Podmiotu Leczniczego, zadatek przepada.
- Zadatek nie przepada, gdy wizyta zostanie przełożona na minimum 24h przed jej rozpoczęciem.
- Zadatek ma na celu pokrycie kosztów rezerwacji gabinetu i może być pobierany w przypadku rezerwacji następujących zabiegów:
- leczenia endodontycznego,
- leczenia zachowawczego
- leczenia protetycznego,
- leczenia chirurgicznego,
- leczenia implantologicznego,
- leczenia periodontologicznego,
- leczenia zachowawczego.
- Pobieranie zadatku ma umożliwić jak najkrótsze oczekiwanie na terminy wizyt do naszych lekarzy oraz pokrycie kosztów rezerwacji gabinetu i personelu w przypadku nie zgłoszenia się Pacjenta na wizytę.
- Terminy wizyt muszą być odwoływane do 24 godzin przed planowaną wizytą poprzez wysłanie wiadomości SMS na nr tel 518647934 lub poprzez wysłanie emaila na adres rejestracja@siewniak.pl
- Rękojmia na usługi medyczne
- Tak jak w przypadku innych usług medycznych, pozytywny efekt wykonywanych usług stomatologicznych nie jest gwarantowany.
- Usługi stomatologiczne objęte są 12-miesięczną rękojmią, liczoną od dnia zakończenia danej procedury medycznej. Warunki rękojmi:
- Regularne wizyty kontrolne obejmujące badanie fizykalne i rentgenowskie, na które Pacjent ma obowiązek zgłaszać się w terminach nie dłuższych niż co 6 miesięcy.
- Pacjent zobowiązany jest do odbywania regularnych wizyt higienizacyjnych (skaling ultradźwiękowy, piaskowanie i fluoryzacja zębów) w terminach nie dłuższych niż co 6 miesięcy.
- Wszelkie badania i zabiegi, o których mowa w pkt 21 „a” i „b”, wykonywane w czasie wizyt kontrolnych są odpłatne, zgodnie z cennikiem dostępnym na recepcji. Umawianie terminów kontrolnych jak i pamięć o nich spoczywa w odpowiedzialności pacjenta.
- Rękojmi nie podlegają usługi wykonane u Pacjentów, u których występują zaburzenia narządu żucia, naturalne zaniki kości, choroby przyzębia, niewyleczone ubytki próchnicowe oraz braki zębowe, które mogę mieć pośredni lub bezpośredni wpływ na trwałość wykonanej usługi;
- Rękojmia nie obejmuje zmiany formy, estetyki, kształtu i koloru wykonanej pracy protetycznej;
- Rękojmia nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych czynnikami zewnętrznymi;
- Rękojmia nie obejmuje zmian w obrębie własnych tkanek miękkich i twardych oraz napraw związanych z tymi zmianami;
- Rękojmia nie obejmuje usług, których wykonanie nie zostało zakończone zgodnie z zaleceniami lekarza prowadzącego;
- Pacjent zobowiązany jest do przestrzegania zaleceń lekarskich oraz przede wszystkim zachowania prawidłowej higieny jamy ustnej. Obecność złogów na tkankach własnych lub pracy protetycznej będzie skutkować anulowaniem rękojmi;
- W przypadku zaistnienia wady pracy protetycznej lub dolegliwości, będącej wynikiem leczenia stomatologicznego, Pacjent zobowiązany jest do zgłoszenia się do lekarza prowadzącego w terminie do 7 dni roboczych od wystąpienia problemu.
- Postępowanie z dokumentacją medyczną
- Podmiot Leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, a także w ustawie z dnia o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
- Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
- Dokumentację, o której mowa w ust. 1 udostępnia się w szczególności na pisemny wniosek:
- Pacjenta, bądź osoby upoważnionej przez Pacjenta,
- Podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
- Ministra do spraw zdrowia, sądu, prokuratura, lekarza sądowego i rzecznika odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- Na pisemny wniosek złożony w siedzibie Podmiotu Leczniczego,
- Poprzez sporządzenie wyciągów, odpisów lub kopii dokumentacji medycznej.
- Odbiór kopii dokumentacji następuje w siedzibie Podmiotu Leczniczego po uprzedniej informacji telefonicznej/SMS-owej od pracownika Medical Development Sp z o.o. o ich przygotowaniu od odbioru,
- W wyjątkowych sytuacjach istnieje możliwość wysłania dokumentacji medycznej pocztą lub w formie cyfrowej przez pocztę email, na podstawie pisemnego wniosku pacjenta i na jego odpowiedzialność.
- Dokumentacja jest udostępniana w terminie nie krótszym niż 7 dni i nie dłuższym niż 30 dni od otrzymania wniosku o jej udostępnienie
- Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat
- Podmiot Leczniczy nie ma podpisanej umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia, a co za tym idzie wszelkie świadczenia są odpłatne. Cennik świadczonych usług jest ogólnodostępny na recepcji Podmiotu Leczniczego oraz na stronie internetowej www.siewniak.pl/ceny
- Firma Medical Development Sp. z o.o. przyjmuje płatności w gotówce oraz płatności kartą. Nie przyjmowane są płatności w formie przelewów bankowych.
- W przypadku braku możliwości opłacenia wizyty gotówką lub kartą, pacjent powinien skorzystać z oferty odroczonej płatności prowadzonej przez firmę LM Pay Spółka Akcyjna. Informacje na temat odroczonej płatności udziela rejestracja Podmiotu Leczniczego.
- Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych
- Do głównych zadań organizacyjnych wszystkich komórek organizacyjnych należy:
- realizacja zadań podmiotu i celu, dla którego zostały one utworzone, określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym Regulaminie,
- kompetentne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków,
- dbałość o należyty wizerunek Podmiotu Leczniczego,
- zapewnienie sprawności funkcjonowania podmiotu,
- przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty Praw Pacjenta.
- Do podstawowych zadań komórki organizacyjnej „Poradnia stomatologiczna” należą:
- badanie i porada lekarska,
- działania diagnostyczne,
- udzielenie pierwszej pomocy doraźnej,
- profilaktyka stomatologiczna,
- świadczenia z zakresu stomatologii zachowawczej,
- świadczenia z zakresu protetyki stomatologicznej,
- świadczenia z zakresu chirurgii stomatologicznej,
- świadczenia z zakresu stomatologii dziecięcej,
- świadczenia z zakresu periodontologii,
- świadczenia z zakresu ortodoncji,
- świadczenia z zakresu implantologii,
- świadczenia z zakresu medycyny estetycznej
- prowadzenie dokumentacji medycznej.
- Do podstawowych zadań komórki organizacyjne „Pracownia RTG” należą:
- Wykonywanie badań z zakresu rentgenodioagnostyki
- Wykonywanie badań z zakresu tomografii komputerowej
- Szczegółowy zakres zadań, praw i obowiązków pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego regulują odrębne, wewnątrzzakładowe przepisy o treści ustalonej przez właściciela Podmiotu Leczniczego.
- Podmiot Leczniczy powierza wyznaczonemu lekarzowi obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej i przetwarzania danych w niej zawartych.
- Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego
- Podmiotem Leczniczym kieruje manager placówki i reprezentuje ją na zewnątrz.
- Manager samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące podmiotu leczniczego.
- Podczas nieobecności managera zastępuje go upoważniony przez niego pracownik.
- Do obowiązków i uprawnień managera należy:
- organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników,
- zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny podległych pracowników,
- podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, premii, rozwiązywania umów cywilno-prawnych.
- kontrolowanie przestrzegania przez pracowników i osoby udzielające świadczeń na podstawie umów innych niż umowa o pracę,
- przyjmowanie skarg i zażaleń oraz prowadzenie korespondencji z nimi związanej,
- wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność Podmiotu Leczniczego,
- nadzór nad jakością udzielania świadczeń medycznych,
- zatwierdzanie harmonogramów pracy osób udzielających świadczeń medycznych,
- działanie na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,
- nadzór nad utrzymaniem urządzeń, sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych pomieszczeń w należytym stanie technicznym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
- dbanie o udzielanie świadczeń medycznych wyłącznie przez personel o niezbędnych kwalifikacjach zawodowych.
- Obowiązki personelu pracującego w Medical Development
- Personel administracyjny – recepcja:
- profesjonalna opieka nad pacjentami,
- kontrola dokonywania wpisów do kart przez lekarzy,
- rozliczanie Pacjentów za wykonane zabiegi stomatologiczne (monitorowanie i ewidencjonowanie niedopłat pacjentów),
- rejestracja oraz dokonywanie wszystkich zmian terminu wizyt Pacjentów,
- przygotowywanie kart zarejestrowanych Pacjentów,
- przedstawianie Pacjentom obowiązującego cennika wykonywanych usług,
- archiwizacja dokumentacji medycznej,
- przekazywanie prac protetycznych do techników i nadzór nad terminowością ich wykonania,
- przestrzeganie tajemnicy informacji zgodnie z „Ustawą o ochronie danych osobowych” oraz wszelkich danych o pacjentach objętych tajemnicą lekarską,
- noszenie stroju służbowego,
- przestrzeganie przepisów i zasad BHP, ppoż oraz postanowień regulaminów i procedur Podmiotu Leczniczego.
- Personel medyczny – lekarze stomatolodzy:
- wykonywanie zawodu lekarza dentysty zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, dostępnymi metodami i środkami zapobiegania, rozpoznawania i leczenia chorób, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz należytą starannością, a w szczególności zgodnie z „Ustawą o wykonywaniu zawodów lekarza i lekarza dentysty” z dnia 5 grudnia 1996 r, oraz Kodeksem Etyki Lekarskiej,
- prowadzenie rzetelnej dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- wystawianie zwolnień lekarskich, recept oraz zaświadczeń dot. przeprowadzonego leczenia,
- przestrzeganie tajemnicy informacji zgodnie z „Ustawą o ochronie danych osobowych” oraz wszelkich danych o pacjentach objętych tajemnicą lekarską,
- stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
- diagnostyka radiologiczna – zdjęcia RTG, zdjęcia punktowe, tomografię.
- noszenie stroju służbowego,
- przestrzeganie przepisów prawa, zasad BHP i PPOŻ oraz postanowień regulaminów i procedur Podmiotu Leczniczego.
- Asystentki stomatologiczne:
- praca na 4 ręce z lekarzem,
- utrzymywanie w porządku i sterylności gabinetów stomatologicznych,
- dbałość o sprawność sprzętu i sterylność narzędzi,
- zaopatrzenie gabinetu w materiały stomatologiczne,
- opisywanie prac protetycznych (terminowe przekazywanie ich do recepcji oraz kontrola ich wykonania przez protetyka przed następną wizytą pacjenta),
- noszenie stroju służbowego,
- przestrzeganie przepisów prawa, zasad BHP i PPOŻ oraz postanowień regulaminów i procedur Podmiotu Leczniczego.
- Postanowienia końcowe
- Regulamin organizacyjny ustala członek zarządu Medical Development Sp. z o.o. Pan Adam Siewniak (kontakt email: biuro@siewniak.pl).
- W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy.
- Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go na wniosek pacjenta w Rejestracji. Regulamin jest również dostępny na stronie internetowej www.siewniak.pl/regulamin
- Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości wszystkich zatrudnionych w Medical Development Sp. z o.o.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od 30.05.2022 r. do odwołania.