Regulamin podmiotu leczniczego

Regulamin podmiotu leczniczego

wersja 1 – obowiązująca, opracowana w dniu 30.05.2022 r.

 

 

  1. Postanowienia
    1. Medical Development Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest podmiotem leczniczym, działającym na podstawie:
      1. Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654) i przepisów wydanych na jej podstawie;
      2. Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2009 r. Nr 52, poz. 417 z późn. zm.);
      3. Ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U. z 2008 r., Nr 136, poz. 857 z późn. zm.);
      4. Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. Nr 252, poz. 1697).

 

  1. Podmiot leczniczy
    1. Medical Development Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym w rozumieniu art.4 pkt 1 ustawy o działalności leczniczej, prowadzącym zakład leczniczy Stomatologia Siewniak.
    2. Nr księgi rejestrowej 000000263629, oznaczenie organu W - 24
    3. Adres: ul. Starowiejska 8, 43-600 Jaworzno
    4. Podmiot leczniczy pod nazwą Medical Development Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością nazywany będzie dalej Podmiotem Leczniczym

 

  1. Cele i zadania podmiotu leczniczego
    1. Celem Podmiotu Leczniczego jest udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie działań stomatologicznych służących przywróceniu i poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
    2. Do zadań Podmiotu Leczniczego w szczególności należą:
      1. Udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii, w ramach kompetencji lekarza stomatologa, asystentki stomatologicznej oraz higienistki stomatologicznej.
      2. Udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii zachowawczej, endodoncji mikroskopowej, stomatologii dziecięcej, protetyki stomatologicznej, periodontologii, chirurgii stomatologicznej, implantologii, ortodoncji i medycyny estetycznej.

 

  1. Miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych
    1. Siedzibą i miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest Jaworzno 
      43-600, ul. Starowiejska 8.

 

  1. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w jednostkach i komórkach organizacyjnych podmiotu leczniczego
    1. Świadczenia medyczne są udzielane w dni powszednie, w godzinach ustalonych indywidualnie według organizacji pracy Podmiotu Leczniczego.
    2. Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez pracowników medycznych, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami i spełniających odpowiednie wymagania zdrowotne.
    3. Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:
      1. osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczeń,
      2. telefonicznego pod numerem telefonu 326156322,
    4. Rejestracja pacjentów przez email oraz inne formy internetowe nie jest prowadzona.
    5. W trakcie dokonywania rezerwacji Pacjent, przedstawiciel ustawowy Pacjenta lub osoba upoważniona przez Pacjenta ma obowiązek, na wezwanie osoby dokonującej rejestracji, podać poprawne dane Pacjenta, niezbędne do wprowadzenia rezerwacji terminu i założenia Karty Pacjenta: imię, nazwisko, numer PESEL, datę urodzenia oraz adres zamieszkania. Niezbędne jest również przekazanie danych umożliwiających bezpośredni kontakt z pacjentem w kwestiach organizacyjnych, związanych z udzieleniem świadczenia takich jak: numer telefonu kontaktowego i ewentualnie adres e-mail.
      1. Odmowa podania powyższych danych będzie skutkować nieudzieleniem świdczeń zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy.
      2. Celowe podanie nieprawidłowych danych może nieść ze sobą skutki prawne i będzie zgłaszane przez kierownika Podmiotu Leczniczego do właściwych organów ścigania.
      3. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych dostępne są na recepcji Podmiotu Leczniczego oraz na stronie internetowej www.siewniak.pl.
    6. W dniu poprzedzającym wizytę (w godzinach 8:00 - 15:00) pracownicy Podmiotu Leczniczego wysyłają SMS-y z prośbą o potwierdzenie wizyty. W przypadku braku potwierdzenia SMS-em, wykonywany jest dodatkowo telefon do Pacjenta. Jeżeli do godziny 18:00 brak jest informacji zwrotnej SMS oraz kontakt telefoniczny jest niemożliwy to wizyta zostaje odwołana, a ewentualnie pobrany zadatek przepada na poczet rezerwacji gabinetu.
    7. W przypadku gdy pacjent nie stawi się na umówioną wizytę bez wcześniejszego odwołania wizyty (telefonicznie lub przez SMS) to uprawnia Podmiot Leczniczy do odmowy ustalenia nowego terminu wizyty i udzielania dalszych świadczeń zdrowotnych w przyszłości. Na Pacjenta może zostać również nałożona opłata za rezerwację gabinetu w kwocie 100 zł za każdą rozpoczętą godzinę. Nowy termin wizyty może zostać ustalony po opłacie powyższej kwoty.
    8. Podmiot Leczniczy zastrzega sobie prawo do odmowy realizowania świadczeń, wymagających rezerwacji terminu w przypadku Pacjentom, którzy nie uregulowali należności za udzielone świadczenia zdrowotne, do czasu uregulowania zadłużenia.
    9. Podmiot Leczniczy zastrzega sobie możliwość zmiany lub odwołania terminu udzielenia świadczenia w sytuacjach losowych, niezależnych od Podmiotu Leczniczego. O zmianie lub odwołaniu terminu Pacjent jest bezzwłocznie informowany w drodze powiadomień SMS i/lub telefonicznie przez pracownika Podmiotu Leczniczego.
    10. Lekarze nie udzielają konsultacji telefonicznych oraz w formie wiadomości email.
    11. Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Rejestracji. W Rejestracji pacjent zobowiązany jest okazać dowód tożsamości (dowód osobisty lub paszport).
    12. W Rejestracji Pacjent zobowiązany jest wypełnić stosowne dokumenty dotyczące danych osobistych i wywiadu zdrowotnego. W przypadku odmowy podania powyższych danych Medical Development nie będzie realizował świadczeń zdrowotnych.
    13. W rejestracji Pacjent zobowiązany jest zapoznać się z regulacjami obowiązującymi w Podmiocie Leczniczym: Klauzulą informacyjną RODO, Standardami Ochrony Małoletnich, Regulaminem organizacyjnym PWDL oraz cennikiem usług.
    14. W Rejestracji prowadzony jest monitoring audiowizualny z nagrywaniem, na co pacjent wyraża zgodę. Nagranie chronione jest na zasadzie danych osobowych i nie może być wykorzystywane bez zgody Pacjenta poza sytuacjami wynikającymi z ustaw prawnych. Informacje na temat przetwarzania tych danych dostępne są w Klauzuli informacyjnej dla osób objętych monitoringiem.
    15. Pacjent nie ma możliwości dokonywania wyboru osoby, która będzie udzielała świadczenia zdrowotnego. W ocenie rejestracji należy dobór odpowiedniego lekarza do sytuacji zdrowotnej pacjenta. Niezależnie od powyższego, Podmiot Leczniczy dołoży wszelkich starań, aby – o ile będzie to możliwe – uwzględnić prośbę pacjenta w zakresie wyboru osoby medyka.
    16. Zgoda na udzielenie świadczenia musi być złożona przez Pacjenta każdorazowo, przed rozpoczęciem zabiegu z zakresu implantologii, endodoncji, protetyki, chirurgii, periodontologii, ortodoncji a także przed zabiegiem wybielania zębów. Odmowa podpisania formularza Zgody uprawnia Podmiot Leczniczy do odmowy udzielenia świadczenia.
    17. Po zarejestrowaniu się do lekarza, Pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza się do przyjęcia we wskazanym gabinecie lekarskim, na pierwszą wizytę pacjent zgłasza się 15 minut wcześniej, w celu założenia dokumentacji medycznej.
    18. Spóźnienie Pacjenta na umówioną wizytę powyżej 15 min może skutkować odmówieniem udzielenia świadczenia przez lekarza. W przypadku spóźnienia Pacjent musi się liczyć z brakiem możliwości wykonania świadczenia w pełnym zakresie z uwagi na skrócony czas wizyty.
    19. Badania diagnostyczne z dziedziny rentgenodiagnostyki udzielane na podstawie skierowania od lekarza, za wyjątkiem zdjęć RTG wewnątrzustnych. Pacjent ma obowiązek każdorazowo dostarczyć skierowanie przed udzieleniem świadczenia.
    20. W trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego (w gabinecie, podczas wizyty) Pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
    21. Pacjent ma obowiązek zweryfikować poprawność danych osobowych na drukach, wydawanych przez pracowników Podmiotu Leczniczego. W przypadku zastrzeżeń, co do poprawności danych osobowych powinien zgłosić je przed skorzystaniem ze świadczenia medycznego.
    22. Podmiot Leczniczy zastrzega sobie prawo do zmian grafików przyjęć, zakresu i cennika usług.
    23. Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego Pacjent ma prawo do złożenia skargi / zażalenia na zachowanie lub czynności personelu. Skargi/zażalenia przyjmuje kierownik placówki pod adresem emailowym biuro@siewniak.pl. Skarga może być również złożona pisemnie w rejestracji placówki. Na każdą skargę złożoną pisemnie należy udzielić odpowiedzi w terminie nie przekraczającym 30 dni.


  2. Prawa i obowiązki Pacjenta
    1. W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Podmiocie Leczniczym Pacjent ma prawo do:
      1. poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny, 
      2. świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej,
      3. uzyskania rzetelnej informacji o stanie zdrowia,
      4. wyrażenia zgody na udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnozy, leczenia i kosztach.
    2. Do obowiązków pacjenta należy:
      1. przestrzeganie regulaminu porządkowego Podmiotu Leczniczego,
      2. przestrzeganie zakazu palenia tytoniu, epapierosów oraz spożywania alkoholu w budynku, terenie zewnętrzym i parkingu Podmiotu Leczniczego, 
      3. przestrzeganie higieny osobistej,
      4. przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż,
      5. przestrzeganie zaleceń lekarza,
      6. odwoływanie wizyt z należytym wyprzedzeniem (min 24 godziny przed planowaną wizytą). Nieodwołanie wizyty uprawnia do odmowy udzielania dalszych świadczeń zdrowotnych w przyszłości zgodnie 
        z pkt V. 7.
      7. płatność po każdorazowo przeprowadzonej wizycie stomatologicznej.
    3. Pacjent ma prawo do natychmiastowego uzyskania świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.
    4. Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
    5. Świadczenia zdrowotne udzielane są Pacjentowi z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
    6. Osoby udzielające Pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
    7. Pacjent nie ma prawa do wykonywania zdjęć fotograficznych i nagrywania wizerunku oraz głosu pracowników pracujących w Podmiocie Leczniczym za pośrednictwem nośników, telefonów komórkowych, dyktafonów, tabletów i innych urządzeń. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji Podmiot Leczniczy będzie kierował sprawę do właściwych organów ścigania.
    8. Podczas leczenia w gabinecie stomatologicznym może przebywać poza Pacjentem lekarz stomatolog oraz asystentka stomatologiczna. W niektórych przypadkach/sytuacjach może znajdować się osoba trzecia w postaci asystentki stomatologicznej, higienistki, praktykantki, rejestratorki, managera, kursantów obecnych na szkoleniach prowadzonych przez Podmiot Leczniczy. Na wyraźną prośbę Pacjenta w gabinecie może przebywać osoba towarzysząca.
    9. Personel Podmiotu Leczniczego nie jest zobowiązany do udzielania świadczeń Pacjentom bez względu na ich zachowanie. Naganne zachowanie Pacjenta w postaci czynnej lub słownej agresji lub postępowanie niezgodne z postanowieniami regulaminu grozi sankcją odmowy udzielania świadczeń zdrowotnych. Rażące naruszenia porządku uprawniają Podmiot Leczniczy do skreślenia z listy Pacjentów. Personel udzielający świadczenia zdrowotnego w sytuacji wykluczającej odmowę podlega ochronie, jaka przysługuje funkcjonariuszom publicznym na służbie. Szczególna ochrona funkcjonariuszy publicznych skutkuje zaostrzoną odpowiedzialnością karną Pacjenta oraz ściganiu popełnionego przestępstwa z oskarżenia publicznego.
    10. Koszty dojazdu do gabinetu, zakwaterowania na czas leczenia i tzw. koszty życia pokrywa Pacjent.
    11. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w Podmiocie Leczniczym ma prawo do złożenia pisemnej skargi przez email biuro@siewniak.pl
    12. W przypadku, gdy Pacjent nie może przyjść na umówioną wizytę, należy ją wcześniej odwołać lub przełożyć na inny termin, z minimum 24 godzinnym wyprzedzeniem, aby mógł skorzystać z tego terminu inny Pacjent.
    13. W Medical Development obowiązują Standardy Ochrony Małoletnich, z którymi Pacjent może się zapoznać na stronie internetowej www.siewniak.pl/som lub w siedzibie Podmiotu Leczniczego.
    14. Pacjent przyjmuje do wiadomości, że tak jak w przypadku wszystkich procedur medycznych, pozytywne efekty leczenia stomatologicznego nie są gwarantowane.
    15. W przypadku wykonania przez Pacjenta usług medycznych w innych placówkach, związanych z prowadzonym leczeniem w Podmiocie Leczniczym, Pacjentowi nie przysługuje zwrot poniesionych kosztów w tych placówkach. 
    16. Zadatek na leczenie stomatologiczne:
      1. Na poczet leczenia może być pobierany zadatek.
      2. Kwota zadatku na wizyty wynosi 100 zł za każdą zaplanowaną godzinę.
      3. Zadatek będzie rozliczany podczas wizyty, na której dane leczenie zostanie zakończone. W przypadku nie zgłoszenia się na zadatkowaną wizytę i nie powiadomienia wcześniejszego (min. 24 godziny przed wizytą) o tym Podmiotu Leczniczego, zadatek przepada.
      4. Zadatek nie przepada, gdy wizyta zostanie przełożona na minimum 24h przed jej rozpoczęciem.
      5. Zadatek ma na celu pokrycie kosztów rezerwacji gabinetu i może być pobierany w przypadku rezerwacji następujących zabiegów:
        1. leczenia endodontycznego,
        2. leczenia zachowawczego
        3. leczenia protetycznego,
        4. leczenia chirurgicznego,
        5. leczenia implantologicznego,
        6. leczenia periodontologicznego,
        7. leczenia zachowawczego.
      6. Pobieranie zadatku ma umożliwić jak najkrótsze oczekiwanie na terminy wizyt do naszych lekarzy oraz pokrycie kosztów rezerwacji gabinetu i personelu w przypadku nie zgłoszenia się Pacjenta na wizytę.
    17. Terminy wizyt muszą być odwoływane do 24 godzin przed planowaną wizytą poprzez wysłanie wiadomości SMS na nr tel 518647934 lub poprzez wysłanie emaila na adres rejestracja@siewniak.pl


  3. Rękojmia na usługi medyczne
    1. Tak jak w przypadku innych usług medycznych, pozytywny efekt wykonywanych usług stomatologicznych nie jest gwarantowany.
    2. Usługi stomatologiczne objęte są 12-miesięczną rękojmią, liczoną od dnia zakończenia danej procedury medycznej. Warunki rękojmi:
      1. Regularne wizyty kontrolne obejmujące badanie fizykalne i rentgenowskie, na które Pacjent ma obowiązek zgłaszać się w terminach nie dłuższych niż co 6 miesięcy. 
      2. Pacjent zobowiązany jest do odbywania regularnych wizyt higienizacyjnych (skaling ultradźwiękowy, piaskowanie i fluoryzacja zębów) w terminach nie dłuższych niż co 6 miesięcy.
      3. Wszelkie badania i zabiegi, o których mowa w pkt 21 „a” i „b”, wykonywane w czasie wizyt kontrolnych są odpłatne, zgodnie z cennikiem dostępnym na recepcji. Umawianie terminów kontrolnych jak i pamięć o nich spoczywa w odpowiedzialności pacjenta.
      4. Rękojmi nie podlegają usługi wykonane u Pacjentów, u których występują zaburzenia narządu żucia, naturalne zaniki kości, choroby przyzębia, niewyleczone ubytki próchnicowe oraz braki zębowe, które mogę mieć pośredni lub bezpośredni wpływ na trwałość wykonanej usługi;
      5. Rękojmia nie obejmuje zmiany formy, estetyki, kształtu i koloru wykonanej pracy protetycznej;
      6. Rękojmia nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych czynnikami zewnętrznymi;
      7. Rękojmia nie obejmuje zmian w obrębie własnych tkanek miękkich i twardych oraz napraw związanych z tymi zmianami;
      8. Rękojmia nie obejmuje usług, których wykonanie nie zostało zakończone zgodnie z zaleceniami lekarza prowadzącego;
      9. Pacjent zobowiązany jest do przestrzegania zaleceń lekarskich oraz przede wszystkim zachowania prawidłowej higieny jamy ustnej. Obecność złogów na tkankach własnych lub pracy protetycznej będzie skutkować anulowaniem rękojmi;
      10. W przypadku zaistnienia wady pracy protetycznej lub dolegliwości, będącej wynikiem leczenia stomatologicznego, Pacjent zobowiązany jest do zgłoszenia się do lekarza prowadzącego w terminie do 7 dni roboczych od wystąpienia problemu.

  4. Postępowanie z dokumentacją medyczną
    1. Podmiot Leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, a także w ustawie z dnia o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
    2. Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
    3. Dokumentację, o której mowa w ust. 1 udostępnia się w szczególności na pisemny wniosek:
      1. Pacjenta, bądź osoby upoważnionej przez Pacjenta,
      2. Podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
      3. Ministra do spraw zdrowia, sądu, prokuratura, lekarza sądowego i rzecznika odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem.
    4. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
      1. Na pisemny wniosek złożony w siedzibie Podmiotu Leczniczego,
      2. Poprzez sporządzenie wyciągów, odpisów lub kopii dokumentacji medycznej.
      3. Odbiór kopii dokumentacji następuje w siedzibie Podmiotu Leczniczego po uprzedniej informacji telefonicznej/SMS-owej od pracownika Medical Development Sp z o.o. o ich przygotowaniu od odbioru,
      4. W wyjątkowych sytuacjach istnieje możliwość wysłania dokumentacji medycznej pocztą lub w formie cyfrowej przez pocztę email, na podstawie pisemnego wniosku pacjenta i na jego odpowiedzialność. 
      5. Dokumentacja jest udostępniana w terminie nie krótszym niż 7 dni i nie dłuższym niż 30 dni od otrzymania wniosku o jej udostępnienie 


  5. Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat
    1. Podmiot Leczniczy nie ma podpisanej umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia, a co za tym idzie wszelkie świadczenia są odpłatne. Cennik świadczonych usług jest ogólnodostępny na recepcji Podmiotu Leczniczego oraz na stronie internetowej www.siewniak.pl/ceny
    2. Firma Medical Development Sp. z o.o. przyjmuje płatności w gotówce oraz płatności kartą. Nie przyjmowane są płatności w formie przelewów bankowych.
    3. W przypadku braku możliwości opłacenia wizyty gotówką lub kartą, pacjent powinien skorzystać z oferty odroczonej płatności prowadzonej przez firmę LM Pay Spółka Akcyjna. Informacje na temat odroczonej płatności udziela rejestracja Podmiotu Leczniczego.


  6. Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych
    1. Do głównych zadań organizacyjnych wszystkich komórek organizacyjnych należy:
      1. realizacja zadań podmiotu i celu, dla którego zostały one utworzone, określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym Regulaminie,
      2. kompetentne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków,
      3. dbałość o należyty wizerunek Podmiotu Leczniczego,
      4. zapewnienie sprawności funkcjonowania podmiotu,
      5. przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty Praw Pacjenta.
    2. Do podstawowych zadań komórki organizacyjnej „Poradnia stomatologiczna” należą:
      1. badanie i porada lekarska,
      2. działania diagnostyczne,
      3. udzielenie pierwszej pomocy doraźnej,
      4. profilaktyka stomatologiczna,
      5. świadczenia z zakresu stomatologii zachowawczej, 
      6. świadczenia z zakresu protetyki stomatologicznej, 
      7. świadczenia z zakresu chirurgii stomatologicznej, 
      8. świadczenia z zakresu stomatologii dziecięcej, 
      9. świadczenia z zakresu periodontologii, 
      10. świadczenia z zakresu ortodoncji,
      11. świadczenia z zakresu implantologii,
      12. świadczenia z zakresu medycyny estetycznej
      13. prowadzenie dokumentacji medycznej.
    3. Do podstawowych zadań komórki organizacyjne „Pracownia RTG” należą:
      1. Wykonywanie badań z zakresu rentgenodioagnostyki
      2. Wykonywanie badań z zakresu tomografii komputerowej
    4. Szczegółowy zakres zadań, praw i obowiązków pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie podmiotu leczniczego regulują odrębne, wewnątrzzakładowe przepisy o treści ustalonej przez właściciela Podmiotu Leczniczego.
    5. Podmiot Leczniczy powierza wyznaczonemu lekarzowi obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej i przetwarzania danych w niej zawartych.


  7. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego
    1. Podmiotem Leczniczym kieruje manager placówki i reprezentuje ją na zewnątrz.
    2. Manager samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące podmiotu leczniczego.
    3. Podczas nieobecności managera zastępuje go upoważniony przez niego pracownik. 
    4. Do obowiązków i uprawnień managera należy:
      1. organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników,
      2. zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny podległych pracowników,
      3. podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, premii, rozwiązywania umów cywilno-prawnych.
      4. kontrolowanie przestrzegania przez pracowników i osoby udzielające świadczeń na podstawie umów innych niż umowa o pracę,
      5. przyjmowanie skarg i zażaleń oraz prowadzenie korespondencji z nimi związanej,
      6. wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność Podmiotu Leczniczego, 
      7. nadzór nad jakością udzielania świadczeń medycznych,
      8. zatwierdzanie harmonogramów pracy osób udzielających świadczeń medycznych,
      9. działanie na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,
      10. nadzór nad utrzymaniem urządzeń, sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych pomieszczeń w należytym stanie technicznym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
      11. dbanie o udzielanie świadczeń medycznych wyłącznie przez personel o niezbędnych kwalifikacjach zawodowych.


  8. Obowiązki personelu pracującego w Medical Development
    1. Personel administracyjny – recepcja:
      1. profesjonalna opieka nad pacjentami,
      2. kontrola dokonywania wpisów do kart przez lekarzy,
      3. rozliczanie Pacjentów za wykonane zabiegi stomatologiczne (monitorowanie i ewidencjonowanie niedopłat pacjentów),
      4. rejestracja oraz dokonywanie wszystkich zmian terminu wizyt Pacjentów,
      5. przygotowywanie kart zarejestrowanych Pacjentów,
      6. przedstawianie Pacjentom obowiązującego cennika wykonywanych usług,
      7. archiwizacja dokumentacji medycznej,
      8. przekazywanie prac protetycznych do techników i nadzór nad terminowością ich wykonania,
      9. przestrzeganie tajemnicy informacji zgodnie z „Ustawą o ochronie danych osobowych” oraz wszelkich danych o pacjentach objętych tajemnicą lekarską,
      10. noszenie stroju służbowego,
      11. przestrzeganie przepisów i zasad BHP, ppoż oraz postanowień regulaminów i procedur Podmiotu Leczniczego.
    2. Personel medyczny – lekarze stomatolodzy:
      1. wykonywanie zawodu lekarza dentysty zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, dostępnymi metodami i środkami zapobiegania, rozpoznawania i leczenia chorób, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz należytą starannością, a w szczególności zgodnie z „Ustawą o wykonywaniu zawodów lekarza i lekarza dentysty” z dnia 5 grudnia 1996 r, oraz Kodeksem Etyki Lekarskiej,
      2. prowadzenie rzetelnej dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
      3. wystawianie zwolnień lekarskich, recept oraz zaświadczeń dot. przeprowadzonego leczenia,
      4. przestrzeganie tajemnicy informacji zgodnie z „Ustawą o ochronie danych osobowych” oraz wszelkich danych o pacjentach objętych tajemnicą lekarską,
      5. stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
      6. diagnostyka radiologiczna – zdjęcia RTG, zdjęcia punktowe, tomografię.
      7. noszenie stroju służbowego,
      8. przestrzeganie przepisów prawa, zasad BHP i PPOŻ oraz postanowień regulaminów i procedur Podmiotu Leczniczego.
    3. Asystentki stomatologiczne:
      1. praca na 4 ręce z lekarzem,
      2. utrzymywanie w porządku i sterylności gabinetów stomatologicznych,
      3. dbałość o sprawność sprzętu i sterylność narzędzi,
      4. zaopatrzenie gabinetu w materiały stomatologiczne,
      5. opisywanie prac protetycznych (terminowe przekazywanie ich do recepcji oraz kontrola ich wykonania przez protetyka przed następną wizytą pacjenta),
      6. noszenie stroju służbowego,
      7. przestrzeganie przepisów prawa, zasad BHP i PPOŻ oraz postanowień regulaminów i procedur Podmiotu Leczniczego.


  9. Postanowienia końcowe
    1. Regulamin organizacyjny ustala członek zarządu Medical Development Sp. z o.o. Pan Adam Siewniak (kontakt email: biuro@siewniak.pl).
    2. W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy.
    3. Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go na wniosek pacjenta w Rejestracji. Regulamin jest również dostępny na stronie internetowej www.siewniak.pl/regulamin
    4. Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości wszystkich zatrudnionych w Medical Development Sp. z o.o.
    5. Niniejszy regulamin obowiązuje od 30.05.2022 r. do odwołania.